EuroLeague yönetiminden yapılan açıklamaya göre, AS Monaco kulübünün geçici olarak turnuvadan ayrılma kararı almasının ardından boşalan kontenjan Beşiktaş ile dolduruldu. 13 hissedar kulübün gerçekleştirdiği oylama sonucunda, Beşiktaş'ın lige dahil edilmesi oy birliğiyle kabul edildi.
Gelecek sezon turnuva katılımcı sayısının 20 takım olarak korunmasına karar verildi. Bu karar doğrultusunda Beşiktaş, beş yıllık bir lisans süreci için EuroCup'a geçiş yapmayı tercih eden Monaco'nun yerine wild card hakkı ile EuroLeague organizasyonuna katılım sağlayacak.
AS Monaco kulübü, finansal yapısını güçlendirmek ve sponsorluk süreçlerini tamamlamak amacıyla bu stratejik kararı aldığını belirtti. Monaco'nun uzun vadeli hedefi, turnuvanın 24 takıma genişlemesi durumunda yeniden kalıcı bir franchise olarak yer almaktır.
Beşiktaş, geçtiğimiz 2025-26 EuroCup sezonunu final aşamasında JL Bourg karşısında ikinci sırada tamamlamıştı. Fransız ekibi JL Bourg'un EuroLeague'de mücadele etmeyeceğini açıklaması, Beşiktaş'ın bu kontenjan için değerlendirilmesinde önemli bir faktör olarak öne çıktı.