Meksika, Kanada ve ABD ev sahipliğinde gerçekleştirilen Dünya Kupası kapsamında, İran Milli Futbol Takımı'nın vize süreçlerine yönelik yeni bir düzenleme yapıldı. Amerikan İç Güvenlik Bakanlığı tarafından alınan kararla, İranlı futbolcuların ülkeye giriş yapabilmeleri için tanınan süre esnetildi. Daha önce maçtan 24 saat önce giriş yapılmasına izin verilirken, yeni düzenleme ile bu süre 48 saate yükseltildi.
ABD'li yetkililerin sağladığı bu kolaylığın ardından, gruptaki son müsabakasını cuma günü oynayacak olan İran kafilesinin bugün Seattle şehrine hareket etmesi bekleniyor. Ancak vize konusundaki bu esnekliğe rağmen, İranlı oyuncular için maç sonrası dinlenme imkanı bulunmuyor. Takımın, maçın oynandığı gün içerisinde ülke sınırlarından ayrılması zorunluluğu devam ediyor.
Sürece ilişkin tepkiler de artmaya devam ediyor. İran Milli Futbol Takımı Teknik Direktörü Emir Kalenuyi, uygulanan bu kısıtlamaların adil olmadığını savunarak, takımının turnuva boyunca en fazla baskı altında kalan ekip olduğunu ifade etti. Takım yetkililerinin, Dünya Kupası süresince kendilerine yönelik uygulanan bu kısıtlamalarla ilgili FIFA nezdinde resmi bir şikayet süreci başlatması planlanıyor.
Mevcut program dahilinde İran Milli Takımı, müsabakaların ardından Meksika'nın Tijuana kentindeki antrenman tesislerine dönmeye devam ediyor. Maç bitimlerinin ardından uzun ve yorucu uçak yolculukları yapmak zorunda kalan ekibin turnuvadaki yolculuğu sürüyor. Oynadıkları iki karşılaşmada beraberlik elde eden İran, Mısır ile yapacağı mücadeleden galibiyetle ayrılması durumunda grubu lider tamamlayarak son 32 turuna yükselebilir.